[O1] zaślepiony egr

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawelpawel
    Classic
    • 2011
    • 3

    [O1] zaślepiony egr

    neox, możliwe że poprzez przerdzewiałą gruszkę kierownice w turbo od samego początku po zamontowaniu nie chodziły w pełnym zakresie i teraz dochodzi do trybu awaryjnego przerabiałem ostatnio taki temat u brata w G4 115KM jeździł ponad rok ,turbo odkupił od znajomego z małym przelotem ale nie powiedział że coś sie działo z gruszką , i po tym czasie pewnego dnia wyszło przeładowanie , co sie okazało gruszka nie chodziła w pełnym zakresie , podmieniliśmy gruszkę z mojego starego turbo i po założeniu sztangi na dzwigienkę od zmiennej geometrii trzeba było wcisnąć gruszkę 1cm aby ją założyć na otwory mocujące , po podmianie jazda próbna no i decyzja o czyszczeniu turbo , wynik zapieczone kierownice nie wracały do początkowego ustawienia , po zamontowaniu okazało się że jest delikatnie słabszy ze startu co poświadczyło o tym że przed czyszczeniem łopatki były delikatnie przymknięte .ok

    pozdro
  • mmaarcin2
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    [O1] zaślepiony egr

    Witam wymieniałem turbinę i w warsztacie zaślepili mi egr ale zaczeło mi się zapalać błąd silnika.Podłaczyłem samochód pod kompa wyszłedł błąd cyrkulacij spalin.Mam pytanie czy jest możliwość wykasowanie błędu zeby się nie aktywował czy muszę podłączyć jak powinno być.Dzięki za pomoc! silnik 19 tdi a i turbina była trochę inna bo z 2005
    Pozdrawiam Marcin
    794316904

    Komentarz

    • soszek81
      L&K
      • 2010
      • 1245

      #3
      jaki silnik?
      U mnie nie było najmniejszych problemów po zaślepieniu, nawet po wywaleniu nie ma problemów.
      Ale ja mam ALH na VP.
      Ponoć na PD wywala błędy.
      Wtedy trzeba przeprogramować kompem. Procedura była opisana na forum.
      Była O1 kombi ALH++ 150/340
      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

      Komentarz

      • kornat
        Rider
        • 2007
        • 578

        #4
        Czy da radę sprawdzić VAGiem lub naocznie nierozkręcająca nic czy mam zaślepiony EGR?

        Komentarz

        • soszek81
          L&K
          • 2010
          • 1245

          #5
          Jedyna opcja w tych warunkach to szukać blaszki którą zaślepiłeś EGRa. Jeśli dodatkowo nie zaślepiłeś bezpośrednio pod EGRem a zaraz przy kolektorze - to lvl hard w szukaniu.

          Ale trzeba wiedzieć czego się szuka, bo nawet patrząc można przeoczyć.

          Na VAGu nie ma nic - mój VAG twierdzi że dalej z powodzeniem steruje sobie EGRem :diabelski_usmiech
          Była O1 kombi ALH++ 150/340
          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

          Komentarz

          • kornat
            Rider
            • 2007
            • 578

            #6
            Właśnie problem, że ja nie zaślepiałem ale chciałem się zorientować czy ktoś przede mną nie zaślepił. W wężyku od EGR>N18 nie ma nic. Nie widać blaszki na łączeniu tej rury z EGR'em dlatego myślałem, że może coś VAG powie.

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Zrob logi grupy 003 w trybie Basic Settings
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • kornat
                Rider
                • 2007
                • 578

                #8
                przemik, rozgrzany czy zimny może być?

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #9
                  rozgrzany....
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • guru
                    Classic
                    • 2012
                    • 16
                    • Octavia II (1Z3)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Podepnę się pod temat. Wszyscy piszą, że ALH jest w tym temacie bezproblemowy, niestety u mnie wywala ciągle błąd: 19586 P3130 Exhaust sporadickt: gas recirculation (EGR) system regulation: control limit exceeded. Nie mam czasu się tym zająć porządnie ale może adaptacja w VAG do maksymalnych wartości pomoże? EGR jest niezaślepiony, na błąd nie ma wpływu czy wężyk sterujący EGR jest zalożony czy nie.

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #11
                      Zamieszczone przez guru
                      Podepnę się pod temat. Wszyscy piszą, że ALH jest w tym temacie bezproblemowy, niestety u mnie wywala ciągle błąd: 19586 P3130 Exhaust sporadickt: gas recirculation (EGR) system regulation: control limit exceeded. Nie mam czasu się tym zająć porządnie ale może adaptacja w VAG do maksymalnych wartości pomoże? EGR jest niezaślepiony, na błąd nie ma wpływu czy wężyk sterujący EGR jest zalożony czy nie.
                      Wykonaj logi grupy 003 w trybie Basic Settings.
                      Bład mowi wprost o uwalonym N18.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        nie do konca bo moze byc tez uwalona membrana lub dziurawy przewód i bład bedzie taki sam.wiec zeby zdiagnozowac przyczyne błedu nie wystarcza tylko logi z bloku 3 BS potrzebne jest tez sprawdzenie membrany samego zaworu pompka podcisnieniowa lub przynajmniej zaciagajac powietrze ustami i sprawdzic czy sam grzybek sie unosi .a co do wywalania błedu o nie sprawnym EGR-erze jest do zalezne od typu sterownika .w sterownikach przed liwtowych nie było sprawdzania egr-a natomiast po lifcie sterownik juz sprawdza sprawnosc egr-a .
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • guru
                          Classic
                          • 2012
                          • 16
                          • Octavia II (1Z3)
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          german81 à propos tego co napisałeś, gdy pojawił się błąd to wymieniłem podejrzany wężyk prowadzący do EGRa. I tu pytanie: czy to normalne, że gdy zasysam powietrze z zaworu to słyszę, że puszcza powietrze i mogę tak zasysać bez końca ale nie mogę wdmuchnąć do niego. Nie da się, jest opór. I druga sprawa to, że rzyga olejem. Nie poruszam tematu skąd olej bo to oddzielna sprawa ale brak jego szczelnosci kwalifikuje go do wymiany.

                          Komentarz

                          • german81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1414
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            sprawdz jeszcze czy sam grzybek w zaworze sie unosi bo jesli nie to membrana jest uszkodzona .co do wycieków to olej pojawia sie z dolotu i jest to spowowodowane uszkodeniem uszczelnien w zaworze jesli olej wypłuwa z otworów ponizej membrany ,natomiast jesli olej wycieka z łaczenia kolektora z zaworem to oring uszczelniajacym jest uszkodzony .
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz

                            • kornat
                              Rider
                              • 2007
                              • 578

                              #15
                              przemik,
                              003 - http://vaglog.rtnet.pl/kordiasz_108608.html

                              Komentarz

                              • guru
                                Classic
                                • 2012
                                • 16
                                • Octavia II (1Z3)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                Trochę odkopię wątek w którym brałem udział ale może ktoś kiedyś będzie miał podobny problem z EGR. W moim ALH występował ciągle błąd: 19586 P3130 Exhaust sporadickt: gas recirculation (EGR) system regulation: control limit exceeded. EGR był już cieknący i wymieniłem go na nowy, pomogło na rok. Po roku znowu błąd 19586. Problem powodował uszkodzony, przetarty wężyk podciśnienia od trójnika w kształcie litery Y do N239. Drugim powodem był nieszczelny króciec pompy vacuum, tymczasowe uszczelnienie power tape sprawiło, że błąd nie występuje. Usterki do wykrycia za pomocą Vag Com i obserwacji logów Basic Settings: silnik 01, blok 003.

                                Komentarz

                                • 4tech
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 4247
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #17
                                  guru, a jaki efekt chcesz uzyskać :?:
                                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                  Komentarz

                                  • guru
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 16
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #18
                                    Co konkretnie masz na myśli? Jeśli chodzi o odkop to brałem udział w tym wątku i początkowo problem był nierozwiązany - dotyczył też osoby zakładającej wątek. W internecie widzę sporo osób ma podobny problem a dokładnych rozwiązań mało.
                                    Dodam, że w ALH jest ECU EDC15 i po którymś roku już nie można zaślepić EGR bo sterownik wyłapie to i będzie błąd 19586.

                                    Komentarz

                                    • alxxx
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1823
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                      #19
                                      guru, Ameryki nie odkryłeś...w każdym wątku EGR/turbo/vacuum pierwsza wskazówka to sprawdzenie całej instalacji podciśnienia na szczelność i pomiar podciśnienia... W O1 diesel, do końca szło EDC15 i to nie jest żaden wyznacznik czy można/nie można.

                                      Zamieszczone przez guru
                                      W internecie widzę sporo osób ma podobny problem a dokładnych rozwiązań mało.
                                      Ktoś ma za rączkę poprowadzić jak wyszukać usterkę :?: To jest tylko forum...
                                      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                      Komentarz

                                      • 4tech
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 4247
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        alxxx, dziękuję.
                                        Już myślałem, że trzeba najlepiej do warsztatu zaprowadzić i wytłumaczyć co i jak...

                                        guru, tak jak
                                        Zamieszczone przez alxxx
                                        pierwsza wskazówka to sprawdzenie całej instalacji podciśnienia na szczelność i pomiar podciśnienia...
                                        Na start nie ma więcej
                                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                        Komentarz

                                        • alxxx
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1823
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                          #21
                                          4tech, hehe ale nie do Ciebie piłem tylko do ogółu forumowiczów, że przez monitor nikt palcem usterki nie pokaże (chociaż czasem się da:P) i trzeba się troszkę wykazać...
                                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                          Komentarz

                                          • 4tech
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 4247
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            Wiem, że nie do mnie :wink:
                                            Guru, się nie obraź... Ale to po prostu czasem staje się żenujące ad:
                                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                            Komentarz

                                            Pracuję...